۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
تعداد بازدید: ۱۸۲۷۵۱۵
امام جمعه اسبق شهرهای سرابله ایلام، رامسر و آمل مازندران گفت: امروزه برای برطرف کردن رشوه، اختلاس و نظام بانکی درست، نبود قانون و نظارت بسیار مشهود است.
کد خبر: ۱۱۹۱۴

مبازه با فساد صرفا برای تبلیغات | دست قرارگاه مبارزه با فساد را باز کنید! +ویدیو

اختلاس ۳۰۰۰میلیاردی را برای نجات خودشان تبلیغ کردند/همه چی داریم جز مدیر توانمند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا جلیل مرتضوی، امام جمعه اسبق شهرهای سرابله ایلام، رامسر و آمل مازندران در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان با فساد مبارزه کرد، گفت: در زمان ۸ سال دفاع مقدس چیزی که در بین مردم وجود داشت باور، ایمان و برابری بود و در بین مسئولین سرداری اسم و رسم نبود و همه برادر و رزمنده و برابر بودند که همین موضوع باعث شد تا ما در مقابل ۳۷ کشور بجنگیم و یک وجب از خاک خود را به دشمن ندهیم .

قانونگذاران بسیار ضعف دارند!

ما در حال حاضر قرارگاه  مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری در کشور را داریم که سربازان گمنام و جان برکف این موضوع را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری از سال ۹۵ بر عهده گرفتند. اگر این را دولتمردان و سران سه قوه تقویت کنند و دستشان را باز بگذارند، یقیناً بسیاری از مشکلات اقتصادی و اداری کشور حل خواهد شد.

 مرتضوی ادامه داد: اگر بخواهیم این نگاه زمان جنگ را وارد جامعه کنیم باید بدانیم که قوانین و قانونگذاران در این حوزه بسیار ضعف دارند. اکثر اختلاس‌ها و فسادهای اقتصادی در نبود قانون درست و باز گذاشتن دست مدیران و همچنین نبود نظارت و ناظرهای سالم و کافی رخ داده است.

اگر نگاه امیرالمومنین و مقام معظم رهبری را بر جامعه حاکم کنیم فقر و فساد رخت می‌بندد!

پژوهشگر و مولف کتب در زمینه علوم قرآنی افزود: نامه‌ای که امام علی علیه السلام به مالک اشتر در مورد مبارزه با فساد و حکومت‌داری نوشته است باید در کف جامعه مشهود باشد. ما در حال حاضر قرارگاه  مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری در کشور را داریم که سربازان گمنام و جان برکف این موضوع را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری از سال ۹۵ بر عهده گرفتند. اگر این موضوع را دولتمردان و سران سه قوه تقویت کنند و دستشان را باز بگذارند، یقیناً بسیاری از مشکلات اقتصادی و اداری کشور حل خواهد شد. در زمان جنگ باکری ها و زین‌الدین ها رفتند و خون‌های بسیاری ریخته شد و همان خون ها برای کشور عزت به وجود آورد. باید دقت کنیم که اگر نگاه امیرالمومنین بر حکومت که در نامه ای برای مالک اشتر نوشت و همچنین نگاه مقام معظم رهبری را بر جامعه حاکم کنیم، آن زمان فقر و فساد رخت می‌بندد.

 

مبازه با فساد صرفا برای تبلیغات | دست قرارگاه مبارزه با فساد را باز کنید! +ویدیو

 

همه چی داریم اما یک مدیر توانمند نداریم!

امروزه برای برطرف کردن رشوه، اختلاس و نظام بانکی درست، نبود قانون و نظارت بسیار مشهود است، اما برخورد جدی وجود ندارد .همیشه مبارزه با فساد را در بوق و کرنا کردیم، اما هیچ دستاوردی برای ما نداشته است. هر کسی را که در این حوزه دستگیر کرده‌ایم از  اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی تا کمترین و بیشترین آن فقط جنبه تبلیغاتی داشته است تا اثر بخشی جامعه و برای نجات خودشان آن را تبلیغ کرده اند. امروز شعار دیگر کافی است و باید عملیاتی بشود. امروزه همه چی داریم اما یک مدیر توانمند نداریم.

برچسب ها: مبارزه با فساد قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی مدیر رهبری سران سه قوه جامعه فقر اختلاس
ارسال نظر
آخرین اخبار